Mireille Geijssen | i-did

Laat je inspireren door de verhalen en expertise die gedeeld worden en blijf betrokken bij de dynamische impactgemeenschap in Utrecht. Duik in onze blog en ontdek wat jou kan helpen om je onderneming naar een hoger niveau te tillen!

Onze dagelijkse producten worden niet altijd gemaakt met oog voor de sociale omstandigheden en het klimaat. Een van de belangrijke oorzaken is dat productieketens wereldwijd zo complex zijn geworden dat het moeilijk is om overzicht te krijgen waar producten worden gemaakt. Vaak wordt er aangenomen dat producten nou eenmaal niet lokaal kunnen worden gemaakt en dat het “dus niet anders kan”. In dit interview vertelt Mireille Geijsen uit ervaring met i-did dat lokale producten ook kwalitatief, goedkoop en efficiënt kunnen worden gemaakt. In de toekomst moet er meer aandacht zijn voor het versterken van lokale productieketens.


so/magazineDit portret verscheen eerder in so/magazine, hét online magazine over sociaal ondernemerschap in Nederland. so/magazine wordt uitgegeven door so/creatie. Door gesprekken over het hoe en waarom van het werk van sociaal ondernemers creëren we samen meerwaarde voor deze groeiende beweging.


lees meer

Whitepaper van de Utrechtse Inclusiecoalitie: Kleur geven aan de initiatiefase
Balanceren tussen sociale en commerciële doelstellingen – TSBO Onderzoeksuitkomsten
‘Wat is je verdienmodel?’ – Het impactconsult met FORKEEPS